Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta, godkänner du att vi använder cookies.
Läs mer om vår policy för web och personuppgifter

Anvisningar för konsulter

Våra produkter är asfaltarmerare som har till uppgift att förstärka asfaltbeläggningar och därigenom förlänga livslängden och reducera underhållskostnaderna. Med våra produkter kan vi påvisa upp till 10 ggr längre livslängd på asfaltbeläggningar.

 

Produkterna är av två typer; asfaltarmering som lägges mellan två asfaltlager för att bl.a öka bärighet samt hindra återkomst av sprickor, och tillsatsmedel till asfaltindustrin för många olika ändamål.

 

Besparingar

Genom att välja våra produkter sparar du naturresurser, eftersom du kan minska på asfaltmängden och får längre intervaller mellan underhållstillfällena.

 

Cidex 100SB 100 x 100 kN/m

Används vid bärighetsproblem och krackelerade ytor på gator och vägar med hög trafikintensitet och stor mängd tunga fordon. Armeringen finns i bredderna 2,05 och 3,05 meter

 

Förslag på text till förfrågningsunderlag:

 

 

» Hämta Tekniska data för Cidex 100SB

 

Cidex 20 100SB 20 x 100 kN/m

Används vid längsgående sprickor och breddningar. Armeringen finns i bredderna 2,05 och 3,05 meter och kan enkelt kapas till 1 meters bredd

 

Förslag på text till förfrågningsunderlag:

 

 

» Hämta Tekniska data för Cidex 20.100SB

 

Cidex 50SB 50 x 50 kN/m

Används vid bärighetsproblem och krackelerade ytor på gator och vägar med låg trafikintensitet och mindre mängd tunga fordon. Armeringen finns i bredderna 2,05 och 3,05 meter

 

Förslag på text till förfrågningsunderlag:

 

 

» Hämta Tekniska data för Cidex 50SB

 

Cidex 150 20SB 150 x 20 kN/m

Används vid tjälproblem eller vägar med betongsprickor. Denna armering läggs i hela våder tvärs vägen eller betongsprickan. Armeringen finns i bredden 3,05 meter

 

Förslag till text när ni ska skriva förfrågningsunderlag:

 

 

» Hämta Tekniska data för Cidex 150.20SB

 

Omfattande tester

Omfattande tester har utförts av bl a Netherlands Pavement Consultants, Tekniska Högskolan i Stockholm, Luleå Tekniska Universitet, VTI i Linköping, NCC:s och Skanskas asfaltlaboratorier.